duminică, 30 mai 2010

Cred că “veşnicia s-a născut la sat…”


Ieri am fost la ţară. Pe lângă faptul că am acolo nişte suflete foarte dragi mie, am şi un cireş de mai foarte, foarte şmecher. Şi bineînţeles că nu trebuia să ratez o sâmbătă de mai cireşară. Inevitabil, se observă o mare diferenţă între viaţa de la oraş şi viaţa de la sat, între oamenii de aici şi oamenii de acolo. Ca să descriu viaţa de la sat cred că sunt mai mult decât suficiente două versuri dintr-o poezie scrisă de Blaga care spun că “Aici orice gând e mai încet, / şi inima-ţi zvâcneşte mai rar…”. Cât de adevărat! Cât de “curaţi la minte şi originali la suflet” sunt oamenii! Cât de frumoşi sufleteşte!

De fiecare dată am impresia că la sat timpul are cu oamenii nesfârşită răbdare! Eu iubesc viaţa la ţară! Poate că da, nu sunt condiţiile de la oraş, unii ar zice nu tu Mall, nu tu Mc Donald’s, nu tu Billa, nu tu cluburi, etc. Dar putem zice: da aer curat, da viaţă în natură, da liniştea nopţilor deranjate doar de cântecul regulat al cocoşilor care ţin locul ceasului deşteptător, da frumuseţea cerului înstelat, pe care la oraş abia de mai avem timp să-l observăm, da mersului desculţ pe pământ fără ca cineva să se uite la tine ca la un extraterestru, da lucrurilor mici care fac viaţa frumoasă!

7 comentarii:

  1. M-ai facut sa-mi fie dor de "la tara" mea

    RăspundețiȘtergere
  2. Pff... 8->
    Diana, uite o melodie faină, "Viaţa la ţară"! poate mai trece dorul :P http://www.trilulilu.ro/masterick/76251ed7725350

    RăspundețiȘtergere
  3. Este adevarat Elena.Viata de la tara ofera liniste si pace sufleteasca.Frumos articol ;)

    RăspundețiȘtergere
  4. Si eu am fost acasa si...doamne cat e de minunat.Demult uitasem cat de fascinant e sa stai cu cei dragi afara,pe scari,in racoarea noptii si la lumina lunii. Mi-ai facut dor de tata , de mama si de tot ce inseamana satul meu.

    RăspundețiȘtergere