luni, 17 mai 2010

Căsuţa noastră...


Ieri, 16 Mai 2010, a fost Ziua internaţională a Familiei, un moment prielnic pentru a ne aminti importanţa semnificativă a familiei. Alături de şcoală şi organizaţiile de tineret, familia este unul dintre factorii care se preocupă de educaţia omului. Cât de mult contează să-i ai alături pe cei dragi? Enorm de mult (ştiu că e un pleonasm, dar îmi permit să-l folosesc în acest context). Eu de fiecare dată când vorbesc de familie, vorbesc de „ai mei”. Utilizez acest pronume posesiv „ai mei” foarte des, probabil pentru a arăta cât de importanţi sunt pentru mine sau doar pentru simplul fapt că îmi dă putere, îmi dă o stare de siguranţă. Ciudat... Ştiu. Dar fiecare îşi exprimă diferit modul lui de a fi. Scria într-o carte foarte frumos: „Familia este cel mai important element de stabilitate socială. Relaţiile din cadrul ei dau tonul relaţiilor din societate. Stabilitatea ei determină stabilitatea societăţii.” Foarte adevărat. Actualmente, am observat multe atitudini anti-familiste, concepţii de genul: „Familie - da ce-s nebun să-mi pun ştreangul la gât?”, „Pot să fiu fericit şi singur”, „Nu-mi trebuie belele pe cap”, etc. În general, partea masculină utilizează aceste sintagme. De ce? Probabil e din cauza faptului că o familie presupune responsabilităţi multe. Şi e trist pentru că niciodată singuri nu putem fi fericiţi. Bucuroşi poate da, liniştiţi poate da, dar fericiţi cu siguranţă nu. Din punct de vedere personal, nimic nu este mai frumos decât să împarţi cu ceilalţi sentimentele, ideile, reuşitele, eşecurile tale, de ce nu? Şi să ştii că acolo e cineva care te ascultă şi căruia îi pasă de tine. E familia ta. Să apreciem oamenii pe care îi avem alături pentru că “Familia este prezenţa esenţială, acel ceva care nu te părăseşte niciodată, chiar dacă constaţi că trebuie să o părăseşti cândva”. Bill Buford

14 comentarii:

  1. Este adevarat Elena ca familia reprezinta tot ce este unitar intr-o societate.Dar sa fim sinceri, cati isi mai intemeiaza o familie doar pentru a exista o unitate?
    Pentru unii a avea o familie e ca si cum te-ai duce la un film de fictiune.
    Depinde cum vede fiecare rolul familiei.Din punctul meu de vedere este cel mai important din viata unui om.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragoş sunt sigură că puţini, foarte puţini, din ce în ce mai puţini. Intersantă comparaţia făcută de tine "ca şi cum te-ai duce la un film de ficţiune"; eu cred că pentru unii, a-ţi întemeia o familie a devenit o afacere şi atât. Oricum conotaţia e cam aceeaşi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Atunci statul sau societatea nu mai are "Familia" ci "Afacerea de Familie".

    RăspundețiȘtergere
  4. Momentan inca se mai cheama "familie", Dragos:)). Dar se poate ca in viitorul apropiat sa asistam la o transformare:P

    RăspundețiȘtergere
  5. momente pentru familie:

    In premiera in Romania - concert extraordinar Paul Anka Live!
    1 Iunie 2010 – Sala Palatului, Bucuresti



    SIR ELTON JOHN & BAND - World Tour 2010 LIVE

    Sambata, 12 iunie 2010, orele 20.00, Piata Constitutiei, Bucuresti, Romania

    RăspundețiȘtergere
  6. le zici asa de bine ile:X.frumos:X

    RăspundețiȘtergere
  7. normal...tre' sa fii mandra de ex-colega ta de banca:*:))

    RăspundețiȘtergere
  8. mi ciu:*:*>:D< vai, ci dor mi s'o facut 8->
    mulciumesc de comment bro'.

    RăspundețiȘtergere
  9. :X:Xcasuta noastra,cuibusor d nebunii:))te asteapta k sa vii:))):**

    RăspundețiȘtergere
  10. era si asta?:))oricum frumos:X.that`s my ile:X:X:>:>

    RăspundețiȘtergere
  11. nu era bro':)) asta e completare "à la ile":D
    ile:X de cand nu mi-a mai zis cineva asa:P
    :X :* >:D<

    RăspundețiȘtergere
  12. numai eu iti zic asa [-(.t rog frumos:)):**

    RăspundețiȘtergere