luni, 10 mai 2010

What a wonderful world! (2)

Dacă nu-s călătorii, nu-s nici amintiri!
Lalele, mori de vânt, distracţie, râuri mici, navigabile, vizitatori pierduţi în splendoarea peisajului, poduri simple, fântâni ornamentale, centrale eoliene, biciclete (muuuulte biciclete), studenţi din toate colţurile lumii, mentalităţi noi, oameni speciali, o noua provocare a vieţii - Olanda.

A fost o experienţă foarte interesantă. Am prins aici şi ziua naţională a Olandei (5Mai), zi în care am fost la Festivalul dedicat acestei sărbători, (superb 8->), a cântat Guus Meeuwis, unul dintre cei mai apreciaţi cântăreţi în Olanda, am jucat pentru prima dată Paint Ball, am mers pe bicicletă cât nu am mers toată viaţa:)), am fost la o petrecere dedicată participanţilor din România şi Turcia, "International Party" şi m-am deghizat în extraterestru:)), ne-am plimbat cu vaporul prin Amsterdam, am trăit din plin călătoria cu avionul, am râs şi am avut mereu cu noi multă voie bună.

Am avut însă o senzaţie ciudată când am ajuns în Amsterdam. De ce? Pentru că îmi imaginam altfel această capitală europeană. În schimb, acolo este un haos existenţial, şi nu exagerez deloc când afirm acest lucru. În acest Turn Babel se găsesc toate minunăţiile posibile şi imposibile. Pe lângă faptul că am vizitat celebrul cartier olandez unde femeile stau în vitrine şi aşteaptă "atenţia turiştilor", iar drogurile sunt "la ele acasă", priveliştea lasă de dorit. Străzile nu sunt tocmai curate, pe fiecare străduţă se găseşte câte un Mc Donald's, oamenii sunt mereu pe fugă, aglomeraţia urbană dă impresia că eşti într-un continuu balamuc. Strange feelings... În acelaşi timp, o plimbare cu vaporul pe Amster, un tur al oraşului a prezentat o altă faţă a acestei capitale europene. Clădiri vechi, vase de croazieră, străduţe mici care parcă fiecare ascundea o istorie, lebede pe apă, străzi de talie europeană, totul era superb. De aceea e ciudat cum acelaşi oraş are atâtea feţe. Pentru mine, Amsterdamul este oraşul care la fiecare colţ ascunde câte ceva şi întotdeauna te aşteaptă cu noi surprize.
Pentru a conchide, vreau să subliniez faptul că viaţa este o serie de experienţe, iar fiecare dintre ele ne face mai mari, chiar dacă uneori este greu să ne dăm seama de asta. Să luăm ce-i mai bun din fiecare lucru şi să nu uităm niciodată să trăim!

2 comentarii: