miercuri, 2 iunie 2010

CNA – Instituţie caricaturală

Pe zi ce trece mă conving tot mai mult de inutilitatea privirii la televizor. Nu mai avem nimic de calitate. Totul este guvernat de un “zeu al ratingului”. Atât. Nu contează că nu vorbim limba română, nu contează că sunt invitaţi numai cretinoizi care fac poporul să “caşte gura” debitând câte şi mai câte gogomănii, nu contează că sunt prezentate numai emisiuni de mahala “În puii mei”, nu! Important e ratingul! Că asta duce la o decădere continuă, că oamenii de calitate devin o raritate, că profesionalismul devine inexistent, că bunul simţ devine un lux, mai contează? Nu!

Butonând telecomanda într-una din serile acestea, mă opresc la o emisiune ce avea ca temă “Banii bugetarilor”, prezentată de Gabriela Vrânceanu Firea. Întotdeauna am admirat la ea modul în care îşi prezenta argumentele în susţinerea unei idei, capacitatea de a-şi structura punctele cheie într-o emisiune. Asta s-a întâmplat până mai ieri când am rămas efectiv uimită de faptul că o moderatoare (etimologic acest cuvânt face referire la moderat, măsurat, cumpătat) care ar trebui să fie imparţială, s-a pretat la o patetică atmosferă de mahala televizată.
Cum să pofteşti un invitat (indiferent de statut şi de gradul de idioţenie) afară din emisiune, să-i zici că e "băiatul cu muci în freză" să-l întrebi dacă a mâncat ceva stricat şi dacă şi-a luat temperatura? Incredibil…



În tot acest amalgam de jigniri aduse părţilor implicate, vine CNA-ul, marea insituţie caricaturală a ţării care a dat verdictul: “Vom mai analiza situaţia”. Wow, deci wow! Cât efort dom'le în luarea acestei decizii! Câtă trudă!
Stau şi mă întreb: mai avem ceva normal în ţara asta?

8 comentarii:

  1. ce e normal sta in spate uitati de toata lumea, toti vor scandaluri nimeni cultura

    RăspundețiȘtergere
  2. Comedie.Caragiale pe unde eşti?
    E clar, amandoi au avut amanti, sau mai au, dupa reactie avuta.
    Noroc ca mai aflu de astfel de discutii de pe bloguri, ca la televizor nu ma uit.:))

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt multe detalii implicate in acest caz:
    1.Gabriela Vranceanu Firea este vaduva din luna ianuarie 2010.
    2. Boureanu pur si simplu nu o lasa sa-si faca emisiunea. Urla incontinuu si vorbea peste toata lumea si incepuse sa-i spuna lui Firea ce intrebari ar trebui sa puna.
    3. "Baiatul cu muci in freza" este un citat. Altcineva (Tariceanu) a spus asta despre Boureanu.
    CONCLUZII:
    1.Nici eu n-as fi spus asta unui invitat, dar totusi o inteleg si nu o condamn pe Firea.
    2. Nu ma asteptam de la Dragos sa traga asemenea concluzii intr-un mod atat de pripit ("E clar, amandoi au avut amanti"). Oameni buni, femeii tocmai i-a murit sotul.....

    RăspundețiȘtergere
  4. Văduvă sau căsătorită, aşa ceva nu se face. Cine-i mai deştept lasă de la el. Dacă BOUreanu e aşa cum e, ea nu trebuia să pună paie pe foc. (părerea mea personală)

    Şi Dragoş cu siguranţă a glumit. Lui ii place să fie mai ironic:P

    Ps: Şi chiar dacă i-a murit soţul, Tăriceanu încă mai are soţie din câte ştiu eu :))

    RăspundețiȘtergere
  5. si totusi imi pare rau de tara asta ca nu e de vina cu nimic

    RăspundețiȘtergere
  6. Da, pai se poate sa fi avut amant inainte sa ii moara sotul, mai stii :).
    Boureanu oricum e un tip "cu muci in freza", nici eu nu il suport :).In mass-media se face manipulare de clasa I, asa ca degeaba ne agitam sa vedem cine e mai "bun".Ei isi fac meseria.
    Si da, Tariceanu are sotie, sau nu?
    Uau, suntem ca niste anchetatori, da e fain :P:)

    RăspundețiȘtergere
  7. :))) Ce pot să mă distrez cu speculaţiile noastre!

    * ideea iniţială era să analizăm situaţia, nu viaţa persoanală a "specialiştilor":))

    * critica ar fi trebuit să fie cât de cât obiectivă, nicidecum subiectivă dusă la extrem:P

    Şi da, chiar e interesant Dragoş să o facem pe-a anchetatorii:)). Problema e că la postarea asta am cam făcut din ţânţar elicopter:)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Din pacate se pare ca astfel de emisiuni au priza din ce in ce mai mare la noi in Romanica:)

    RăspundețiȘtergere