luni, 5 iulie 2010

Explicaţia?

Ne plângem că e criză. Ne plângem că nu avem bani. Ne plângem şi iar ne plângem. Dar nu ştim să economisim, nu ştim că avem libertatea de a alege. Foarte frumos afirma cineva într-o carte că “Alegerile sunt balamalele destinului”. Astăzi îmi zice o prietenă din liceu care a terminat cu Bac-ul anul acesta, că are nevoie de o părere. Şi mă întreabă foarte serioasă: “Tu ce crezi, e suficient să-mi depun dosarul la 3 facultăţi?” Am rămas mască. La început mă gândeam că glumeşte, dar ea chiar vorbea serios. Şi în acest caz sunt “n” viitori studenţi. Pentru ce să se înscrie la 3 facultăţi? Pentru ce să cheltuie nişte bani cu care ar putea să facă altceva? Şi niste bani destul de consistenţi. Aaaa, adevăru-i că da, uitasem, trebuie şi facultatea să strângă fonduri cât mai multe, să mai plece în concediu vreo câteva cadre didactice, să se mai modernizeze vreo 2-3 săli eventual. Asta mi se pare stupizenia actuală. Din momentul în care fiecare viitor student dispune de un ghid al studentului în care sunt explicate exact condiţiile de admitere, e aşa greu de făcut o medie aproximativă şi de văzut dacă se încadrează sau nu în baremul respectiv? Bine, nu zic că nu e bine de a depune dosarul la 2 facultăţi, pentru orice eventualitate, dar 3, 5, 7 facultăţi? Mirobolant dom’le… Şi ne mai plângem că e criză economică.
.

4 comentarii:

  1. Da, ai dreptate Elena.Asta se intampla pentru ca tinerii sunt ametiti, nu sunt invatati, de profesori, parinti si le este greu sa se orienteze.Ar fi bine sa mai intervenim noi cei mai mari sa le dam un pic de ajutor.
    Si daca ar fi doar asta problema pentru viitori studenti..

    RăspundețiȘtergere
  2. colega ta poate sa puna la cate fac vrea ea ... si yo sunt in situatia ei , am terminat acum cu bac-ul si urmez sa dau la o fac dar sincer nu stiu unde sa ma inscriu , in romania noi tineretul suntem egali cu 0 , nu avem nici un viitor , acum toti fac facultati toti isi permit din cauza banului...dar intrebarea mea este ...Daca toti vom iesi avocati , medici , profesori , etc *(prisi intradevar), cine o sa mai sape o groapa cine cine o sa mai faca o paine ...etc acum nu imi vin explicatiile:P parerea mea oricum facem degeaba facultati pt ca tara e plina de comunisti si hoti , vom ajunge rau ...strainatate? as fi vrut sa plec aseara era plecarea mea , dar multi mi-au spus ca esti tratat ca un scav...deci .....

    RăspundețiȘtergere
  3. Rafael, stiu si iti inteleg dezorientarea... Anul trecut pe vremea asta si eu treceam prin aceeasi situatie. Nu stiam daca sa aleg Drepul, sau Psihologia sau Relatii internationale, sau, sau. Dar inevitabil trebuie sa facem o alegere. Si ai dreptate, nu toti putem fi medici, avocati, profesori, mi se pare normal. Dar in schimb putem fi oameni care lupta pentru un viitor mai bun.

    Iar in ceea ce priveste strainatatea nu sunt nici acolo caini cu covrigi in coada.

    Oricum eu iti doresc mult succes si sper sa auzim numai de bine in viitor!

    RăspundețiȘtergere
  4. Adevarat ce spui colega. Dar fiecare am trecut prin asa ceva

    RăspundețiȘtergere