luni, 30 august 2010

Piţipoanca şi manelistul, modele sociale?



Ce reprezintă modelul în societatea actuală? Cum percepem valoarea? Mai există aşa ceva? La aceste întrebări am încercat să dau un răspuns, dar de fiecare dată am avut impresia că ceva lipseşte din răspunsul meu. De ce? Pentru că la noi, în prezentul nostru, valoarea echivalează cu non-valoarea, omul bun e luat de prost (să vorbim pe româneşte), omul care are talent nu este valorificat, omul care munceşte nu este egal cu omul care "se descurcă", etc, etc, etc. Am atâtea exemple în minte! Mi-e lehamite numai când mă gândesc. Dar nu e de speriat, să nu uităm totuşi că noi trăim într-o societate cu adevărate "prinţipuri", societate în care pentru a "trăi bine!" trebuie să mori de foame, o societate în care elita politică e "sublimă, dar lipseşte cu desăvârşire".

Citind nişte articole, am dat de postarea unui bun coleg şi prieten, Rareş, care încerca să desluşească această întrebare şi iată ce afirma: "Întrebarea a apărut brusc, în timp ce tastam pe Google cuvântul "Florin" (doream să adaug Piersic). M-am izbit de o realitate la care cu greu m-aş fi gândit: primul rezultat a fost Florin Salam. Şi al doilea, şi al treilea, chiar şi al cincilea. Maestrul Piersic era abia al şaselea în "ierarhia" căutărilor pe Google după cuvântul "Florin", cu peste 128.000 de rezultate. De aproape opt ori mai puţine decât cântăreţul de manele Florin Salam." Uluitor! Deci, cum definim şi apreciem valoarea?

Adriana Bahmuţeanu, jurnalista de monden susţine cu tărie că "în România numai piţipoancele ajung vedete", criteriul de selecţie fiind unul foarte simplu şi bazat pe "teoria celor trei S - sex, scandal şi sânge".

Stau şi mă întreb cine este fondatorul acestei teorii? Aş vrea să-i transmit că teoria sa nu este validă. Cu sex, scandal şi sânge nu devii vedetă, nu devii model, nicidecum "valoare". Cu teoria celor trei S, dacă o aplici, nu poţi decât să demonstrezi incultura, prostul gust şi lipsa bunului simţ. Trebuie să nu uităm că în toată această cacealma a vedetismului, trăim şi noi, omuleţii de zi cu zi, noi cei care ştim că se poate trăi frumos şi fără să fii vedetă! Să încercăm să vedem valoarea acolo unde este şi să nu ne pierdem in bâlciul non-valorii. Să schimbăm cei trei S şi să-i înlocuim cu suflet, speranţă şi satisfacţie. Să le demonstrăm că frumosul înseamnă un mod special de a privi iar noi putem fi vedete pentru cei dragi nouă. Să încercăm prin exemplul personal să schimbăm aspectul acestei societăţi aflate "în derivă....spre nicăieri".

4 comentarii:

  1. Tare imi este frica de pitipoancele care au terminat facultatea, si vor sa lucreze in mari institutii. De cocalari, tipi dintrastia care abia asteapta sa iasa cu ceva in evidenta, nici nu mai vorbesc. Oricum o sa merg in Fortele Speciale ca sa ii pot infrunta cand va veni timpul :):).
    Succes.

    RăspundețiȘtergere
  2. Dragos, eu cand ma gandesc la pitipoance care au terminat facultatea si lucreaza in mari institutii ma duce gandul la tipa de la Casa Pogor:)) Iti aduci aminte? :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Daaa, au, m-a luat frigul pe la spate :d. Important e ca avea facultatea terminata :))

    RăspundețiȘtergere