joi, 28 iulie 2011

Impresii din Germania


"A călători este educaţie şi experienţă". ~Francis Bacon~


Gândurile revin acum, după o călătorie în Germania, ţară în care s-au întins multe file de istorie. Am participat alături de alţi 45 de tineri din Estonia, Germania, Grecia, Polonia, România, Suedia şi Turcia la "International Youth Exchange", desfăşurat la Peseckendorf, Germania. Aici am avut posibilitatea de a observa cât de multe aspecte ne despart pe noi de vest.

O ţară care în plan istoric ne poate speria, este un exemplu edificator a ceea ce înseamnă ordine şi curăţenie. Individualismul anarhic a făcut loc unei colectivităţi disciplinate, care nu exclude totuşi individualitatea creatoare. Orice secundă este valorificată, nivelul de dezvoltare cultural se simte până şi în mijloacele de transport (nu a fost călătorie în vreun mijloc de transport în comun în care să nu văd un om cu o carte în mână, citind în timp ce se îndrepta spre destinaţie), gândirea sofisticată a nemţilor este transpusă în fiecare activitate întreprinsă. Călătoria silenţioasă cu HEX-ul (Harz-Elbe-Express), macii şi iarba îngrijită, drumurile de calitate, casele viu colorate ale satelor şi oraşelor, arhitectura impregnată de valoare estetică şi istorică, toate dau impresia că peste tot se află omul potrivit la locul potrivit. Combinaţia administrativă este perfectă.

Peseckendorf 2011, Youth Exchange

Ajunşi în Berlin, am văzut "Memorialul Holocaustului", după care am vizitat "The Reichstag" (Parlamentul Berlinului), una dintre cele mai vizitate atracţii din Berlin, în special datorită enormului dom de sticlă care a fost ridicat pe acoperiş.


Domul din Berlin - The Reichstag

Berlinul are ce arăta în orice loc te-ai afla. Ajunşi în Alexanderplatz, am reusit sa luăm la picior multe locuri atât de interesante, să furăm ceva din pulsul, din vibraţia, din toată măreţia shoppingului german. Tot aici am mâncat împreună cu Adela o super îngheţată, după care ne-am îndreptat spre Magdeburg, locul în care eolienele cochetează între ele.


Berlin
Activităţile stabilite în cadrul programului desfăşurat la Peseckendorf s-au concretizat în workshop-uri, diverse dezbateri, jocuri, distracţie, schimburi inter-culturale ("International evening - în care fiecare ţară a gătit mâncare specific tradiţională şi a pregătit jocuri tradiţionale. Noi am impresionat prin "Braşoveanca" şi "Dansul pinguinului" - momente în care ceilalţi au intrat în joc şi au simţit elanul tradiţional pur românesc.)

International evening

În ultima zi petrecută la Berlin am vizitat una dintre cele mai mari grădini zoologice din lume, Zoologischer Garten, unde se găsesc numeroase specii de lupi, gorile, elefanţi, foci, zebre, rinoceri, lei, urangutani, girafe, urşi panda, okapi, unul dintre ultimele mamifere descoperite de lumea ştiinţifică şi altele.

Grădina Zoologică din Berlin

Am scris deja mult din periplul meu nemţesc. Sper să revin cândva şi să completez şirul impresiilor actualmente prezentate. Vacanţă plăcută în continuare tuturor!

3 comentarii:

  1. Cristina Rugina28 iulie 2011, 23:18

    Ma bucur ca ai reprezentat in Germania tineretul romanesc, sunt convinsa ca ai facut-o mai bine decat oricine.

    Mult succes in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulţumesc Cristina! Succes şi ţie în toate!

    Să auzim numai de bine! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Ma bucur ca am revazut in fotografiile tale clariri si locuri din Germania unde am fost si eu acu 5-6 ani...in programul domnului Alois si Dl Cozma...Multumesc.

    RăspundețiȘtergere