sâmbătă, 3 septembrie 2011

"Cine în afară de tine?"

Una dintre îndeletnicirile mele este şi va rămâne cititul. Ştiu că actualmente este o activitate cam uitată în genere, dar mie îmi place. Iar cui nu-i place, nu ştie ce pierde. Zilele acestea "a picat" în mâna mea, întâmplător sau poate nu, o romanţă cu titlul "O iubeam", a Annei Gavalda. Nu voi face o recenzie a acestei cărţi, voi nota doar un fragment care, la prima citire, a rezonat puternic în mine şi care poate fi un imbold spre lecturarea acestei cărţi:

"Se tot vorbeşte de durerea celor care rămân, dar te-ai gândit vreodată la durerea celor care pleacă? Cei care rămân sunt plânşi, consolaţi, dar cei care pleacă? Curajul celor care dimineaţa se privesc în oglindă şi articulează răspicat, numai pentru ei, aceste cuvinte : "Am dreptul să greşesc!" ? Doar cuvintele astea... Curajul să-ţi priveşti viaţa în faţă, să nu vezi în ea nimic potrivit, nimic armonios. Curajul de a face praf totul, de a distruge totul... din egoism? Din egoism pur? Şi totuşi, nu... Atunci ce e? Instinct de supravieţuire? Luciditate? Frică de moarte?
Curajul de a te înfrunta. Măcar o dată în viaţă. De a te înfrunta, pe tine. Pe tine însuţi. Numai pe tine. În sfarşit. "Dreptul de a greşi", e o expresie scurtă, un crâmpei de frază, dar cine să ţi-l dea? Cine în afară de tine?"


2 comentarii:

  1. Trebuie să recunosc faptul că acest fragment mi-a trezit un puternic interes de a citi această carte. O să fiu sincer şi îţi voi spune totuşi că în general nu prea stau să citesc, dar atunci când o fac mă simt extrem de bine. Sper să am ocazia să savurez această carte într-o zi, chiar dacă nu ştiu când va fi mai exact ziua aceea. Oricum mi-am notat în agendă recomandarea :D Cheers!

    RăspundețiȘtergere
  2. Vei găsi prin parcurgerea cărţii un monolog excepţional! Spor! ;)

    RăspundețiȘtergere