miercuri, 21 septembrie 2011

O călătorie în lumea cortinei

,,O naţie care nu citeşte, rămâne în stare de inferioritate fără forţă şi impuls creator… Cartea este un tonic, miracol şi eternitate.’’ (Tudor Vianu).

Ştiu doar atât. Îmi place teatrul. După literatură, cred că mi-e cea mai dragă formă de manifestare artistică. Îmi place teatrul în stare pură, să-l privesc ca simplu spectator, îmi place să-l joc, îmi place să-l citesc. În "tinereţe" cochetam cu el. Mi se părea superb să poţi fi "altcineva". Am citit de curând un articol privind importanţa disciplinei opţionale "Teatru şcolar" în învăţământul şcolar. Finalitatea: păreri şi păreri, opinii şi opinii, controverse şi controverse, argumente şi contraargumente.

Din punct de vedere personal susţin cu tărie necesitatea acestui opţional în învăţământul şcolar din propria experienţă. Prin toate activităţile din cadrul lui de care eu însumi am beneficiat, elevii îşi dezvoltă atenţia distributivă, memoria, gândirea, imaginaţia şi vocabularul, cunoştinţele lor cunosc un salt calitativ, se trezeşte curiozitatea, interesul, se nasc sentimente, se formează atitudini, îşi autoeducă stăpânirea de sine, perseverenţa, curajul şi spiritul de răspundere, întreaga personalitate a copilului se dezvoltă.

Teatru oferă un mijloc pentru a percepe literatura accesibil şi atractiv, în chip interactiv, care în acelaşi timp îmbunătăţeşte în chip vizibil relaţia învăţător- elev, întăreşte relaţia şcoală- părinţi şi dezvăluie elevului însuşi talente nici de el bănuite.

~Festivalul de teatru "Petru Poni"~

Lumea copilăriei este prin excelenţă o lume a imaginaţiei, faptele şi gândurile se confundă într-o lume complexă, într-o trăire intensă, de aceea este absolut normală necesitatea lor de a fi exprimate sub diferite forme de manifestare artistică.

Dar prezentul educativ lasă de dorit. Din ce în ce mai mult se vorbeşte despre inutilitatea religiei ca obiect de studiu, a opţionalelor cu tematică artistică, ş.a.m.d. Nimic nu mă mai miră! Nici dacă mâine aş auzi că s-ar introduce opţionale gen: "Arta jocurilor pe calculator", "As-ul din mânecă", etc.

Un comentariu:

  1. O frumoasă şi de înaltă calitate de hârtie information.this este corect pentru a fi utilă. Datorită autorului.

    RăspundețiȘtergere