luni, 19 septembrie 2011

Titanicul a fost construit de profesionişti, dar Arca lui Noe... de VOLUNTARI!

Foarte adevărat! În acest week-end s-a desfăşurat ONGFest, Târgul Economiei Sociale de la Iaşi, eveniment la care Asociaţia Studenţilor şi Absolvenţilor de Psihologie a Univ. Al. I. Cuza, pe care am onoarea de a o reprezenta, a participat. A fost acelaşi ritual arhi-cunoscut, amenajarea standurilor, prezentarea asociaţiilor partenere, schimburi de idei, concursuri, oameni deschişi la conversaţii, etc, etc.

Bila neagră a acestei activităţi pot spune că a fost data programării, perioadă în care oamenii sunt plecaţi în concedii, studenţii nu sunt în localitate, ş.a.m.d. Dar totuşi partea aceasta nu eclipsează aspectele pozitive. Interesată de partenerii acestui eveniment, m-am oprit asupra fiecărui stand în parte să-i văd "farmecul". Mi-au atras atenţia cei de la "Gipsy Eye" şi de la ARAS. Au avut pregătite surprize pentru trecători, care inevitabil aveau impact asupra lor. De exemplu, am fost întrebată dacă nu vreau să particip la un concurs de cultură generală. Cu un DA categoric am intrat în joc, ca la final să mi se spună: "Felicitări! Aţi câştigat un prezervativ!" Deşi am rămas surprinsă de premiul primit şi am răspuns sec: "Şi eu ce să fac cu el?" afirm cu tărie că e o modalitate genială de promovare a luptei Anti-Sida.

Printre trecătorii care s-au oprit la standul nostru s-a numărat şi un domn foarte cult, se distingea prin modul în care jongla cu neologismele în vocabularul său, cam de vreo 50 de ani cred, interesat de domeniul Psihologiei şi de înclinaţiile noastre. Deşi am trecut pe parcursul discuţiei şi prin subiecte gen politică, învăţământ, cultură, etc., ceea ce mi-a atras atenţia e faptul că la finalul conversaţiei mi-a urat să am parte de tot ce poate fi mai bun în viaţă şi m-a întrebat dacă ştiu ce e mai bun în viaţă. Şi cu aceeaşi nonşalanţă a certitudinii pe care îmi place să o deţin, i-am zis că sănătate. Răspunsul mi-a fost dat peste cap cu o aceeaşi graţie pe care rareori am întâlnit-o la cineva: "Nu sănătatea. Cel mai bine în viaţă este să ai înţelepciune şi o inimă bună. Dacă le ai pe astea două, poţi să cucereşti ce vrei tu!" Conversaţia cu acest domn excepţional ca mod de gândire pot spune că a fost o lecţie de viaţă.

Şi ca să închei într-o notă hazlie raportul acestei activităţi la care am participat, în această dimineaţă primesc un telefon de la domnişoara secretar a Asociaţiei "Societatea Pentru Psihologie". Iniţial mă gândeam că doreşte să facem o evaluare a modului în care ne-am prezentat ca echipă şi a ceea ce trebuie să îmbunătăţim / adăugăm / modificăm. Dar bomba venise imediat după gândul meu: "Fată, l-ai văzut pe tipul de la Gipsy eye? Mamă, ce tip! " Ps: Bine a zis, cine a zis, că: Ochii văd, inima cere...


2 comentarii:

  1. Cel mai tare ONG.Am fost destul de surprinsa sa vad cat de dedicati pot fi volutarii asociatiilor si se observa ca fac totul din placere si se dedica tuturor activitatilor.


    P.S. Elena ce faci, dai chiar totul din casa:D:))

    RăspundețiȘtergere
  2. Cosmina??? :)))

    Mulţumim de apreciere şi implicare. Ne bucurăm să te avem aproape, să ştii!

    Ps: Păi nu ţi-am specificat numele în postare! Am scris "domnişoara secretar" tocmai pentru a omite adresarea directă. Totul e codat, dau din casă dar dau cu măsură. Totul e gândit! :))) Te pup!

    RăspundețiȘtergere