marți, 17 aprilie 2012

Până pe 25 decembrie!

Întotdeauna mi-au plăcut oamenii ambiţioşi. Acei oameni care luptă cu toate puterile pentru ceea ce îşi doresc, chiar dacă de multe ori poate nu reuşesc. Dar măcar au încercat. Îmi aduc aminte că la începutul clasei a 11a mi-am propus să termin cu 10 pe linie (asta în condiţiile în care eram elevă la Colegiul Național Mihai Eminescu din Iaşi, un liceu cu pretenţii). Când spuneam cuiva ce mi-am propus, imediat pe faţă li se schiţa un zâmbet şi mesajul care îmi survenea explicit în minte era: visezi cu ochii deschişi. Ha, ha! Ceva de genul! Ajunsesem la un moment dat să mă îndoiesc că pot, nu aveam încredere deplină în mine, fiind conştientă de faptul că nu e tocmai uşor şi ştiam că la engleză 8 era nota care mă urmărea. Şi totuşi am încercat. Nici ai mei nu credeau ce le ziceam. Tuturor li se părea o vorbă-n vânt, o mentalitate idealistă şi puerilă de licean. Asta până în luna iunie când a venit diriginta în clasă cu catalogul şi-mi zice: "Măi Elena, Bravo! Ai 10 pe linie!" Şi toţi colegii m-au aplaudat. A fost cred unul dintre cele mai frumoase momente, pe care l-am trăit deplin pentru că ştiam că e rezultatul propriei mele voinţe. Pentru unii poate părea banal, dar atunci am conştientizat că se poate, am conştientizat că pot să reuşesc dacă îmi doresc din toată inima şi lupt pentru ceea ce îmi propun.
Astăzi dau startul unui nou obiectiv, unui nou "proiect personal" să-i zicem aşa la care voi lucra până pe 25 decembrie. Diferenţa dintre prezent şi trecut este faptul că nu voi mai da nimănui acces la el, ca să nu fie atins de răutatea voită sau nu a celor din jur. Îl voi păstra pentru mine şi îl voi face să se împlinească zi cu zi. Şi acum ştiu că pot.
Până pe 25 decembrie!

6 comentarii:

  1. Nu procedezi corect. Trebuie sa vorbesti deschis despre el pentru a putea beneficia de parerile tuturor. Chiar daca unii sunt rautaciosi, altii mistocari din fiecare parere se poate trage o concluzie. Iar pricipala abilitate pe care ai sa o dobandesti este cea de a inainta(inota) impotriva curentului. Ai sa vezi ca intreaga viata va fi o lupta impotriva curentului si cu cat exersezi mai devreme cu atat mai bine.
    Ce ar mai fi realizat Columb daca nu ar mai fi vorbit cu nimeni dupa ce a fost refuzat de regele portughez. Dar cu toate astea el a continuat si a reusit.
    Un alt aspect este faptul ca daca cineva va rade de tine astazi si peste 6 luni se dovedeste ca a gresit si acea persoana are ceva de invatat. Iar acel cineva care o invata esti chiar TU. Deci este bine ca sa supoti toate ironiile pentru ca mai tarziu sa poti deveni modelul lor. Si avem mare nevoie de astfel de modele pentru ca vedem in fiecare zi ce fel de modele se perinda pe la TV.
    Spun aceste lucruri pentru ca am fost si mistocar dar si o persoana care a muncit mult dea lungul timpului. Poate ca daca nu as fi avut de cine rade cu mult timp in urma astazi as fi ramas tot un mistocar.
    Deci indiferent ce glumite ar avea unii tu trebuie sa fii ferma pe pozitii si sa ai curajul sa-ti asumi ceea ce gandesti. Pentru ca ceea ce gandesti este ceea ce te defineste cel mai bine.

    P.S. Ca sa dau totusi un exemplu de plan de care 99% dintre toti cei carora le-am povestit este www.asociatiavoluntarilor.org . Si nu este singurul mai planuiesc ca anul viitor sa particip la maratonul de la Polul Nord :). Si mai sunt si alte planuri :))

    RăspundețiȘtergere
  2. Am vazut ca codul CAPCHA are doua cuvinte si mi-am adus aminte de un filmulet foarte interesant pe care l-am vazut pe TED.com
    link-ul: http://www.ted.com/talks/luis_von_ahn_massive_scale_online_collaboration.html

    RăspundețiȘtergere
  3. "Nu procedezi corect!" Cine spune asta? Cineva care nici măcar nu s-a semnat după ce şi-a expus un punct de vedere?

    Oricum mulţumesc pentru sugestii şi sincere felicitări pentru planurile tale de viitor. Ah, şi have fun la Polul Nord! :P

    RăspundețiȘtergere
  4. Iara-si nu ai procedat corect. Nu trebuie sa analizezi spusele cuiva din perspectiva persoanei care este. Ci trebuie analizat continutul. E ca si cum ai descrie o carte doar din perspectiva in care este facuta coperta fara sa analizezi mai intai continutul.
    Pe site-ul, al carui link l-am lasat, sunt "semnat" inclusiv datele de contact. A aparut postat de anomin pentru ca la inceput am primit eroare ca nu alesesem un profil. Dupa care vazand lista nu stiam unde anume ar fi fost un alt camp de completat si am considerat ca risc sa pierd tot comentariul scris. De asta am ales profilul: anomin.
    De obicei un formular de lasat comentarii, incepe cu nume, adresa de mail si titlu si abia dupa asta completezi campul mesajului. Nu invers la urma nu trebuie sa uiti sa alegi un profil.
    Ma rog, multumesc pentru incurajarea "Polul Nord".

    RăspundețiȘtergere
  5. Merci Victor! Ştiu, am fost răutăcioasă dar nu sunt aşa de obicei!:P Bine şi puţin ironică, recunosc. Dar încurajările sunt făcute cu drag şi din inimă! Asta e important! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. e important ca stii tu:) asta conteaza!

    RăspundețiȘtergere