vineri, 23 august 2013

Cristina Nichita aleargă pe 24 august, pentru copiii cu autism

Prezentă la nenumărate acțiuni caritabile, mereu pledând pentru drepturile copiilor cu dizabilități, deputat Cristina Nichita și-a deschis inima către comunitatea ieșeană, lansând o invitație întregii comunități către implicare, responsabilitate și simț civic. Adeptă a puterii exemplului personal, s-a alăturat cauzei nobile “Alerg pentru copiii cu autism” și crede cu tărie în puterea oamenilor de a da viață centrului integrat Surâsul Albastru, la Iași. 


Cristina Nichita: “Prefer să mă dărui și nu să mă împart și nici să cuantific rezultatele, bucuriile, succesele și insuccesele în funcție de scara ierarhică pe care am parcurs-o.” 

Elena Ungureanu: Sunteți Președintele Onorific al Asociației Surâsul Albastru din Iași. Cum v-ați hotărât să înființați această organizație și cum considerați că aceasta poate schimba modul de viață al copiilor cu autism? 
Cristina Nichita: Poate că e mult spus poate schimba modul de viață al copiilor cu autism, sau pretențios spus. Sunt mama unui copil diagnosticat cu autism și e firesc să îți dorești să poți face mai mult pentru toți copiii diagnosticați cu autism, pentru toți cei care vin spre tine și pe care îi poți salva. A te implica în calitate de părinte, a fonda un ONG, a te lupta pentru drepturile copilului cu autism e o normalitate a zilelor noastre, o normalitate pe care o trăim și mi se pare firesc ca atunci când se întâmplă și la tine în curte, să te implici și mai mult. 

E.U.: În sectorul nonprofit, strângerea de fonduri este vitală. Ce succes au campaniile de strângere de fonduri pentru copiii cu autism? 
C.N.: Campaniile de strângere de fonduri au luat amploare în ultima perioadă. Noi nu avem o cultură filantropică și învățăm, facem pași, evoluăm. În toată această evoluție pot spune că oameni, întreprinzători, mari companii, persoane private, au început să-și deschidă sufletele și buzunarele și să vină mai aproape de cei aflați în nevoie. Legislația e permisivă și mai sunt destule aspecte de îmbunătățit. 

E.U.: Știu că pe data de 24 august, vă veți alătura unui amplu eveniment de strângere de fonduri pentru copiii cu autism organizat în Iași, și anume “Maratonului Sănătății.” Ce v-a determinat să împărtășiți această cauză nobilă Alerg pentru copiii cu autism
C.N.: Mi s-a părut firesc să răspund prezent acestei invitații și nici nu știu sigur dacă a fost lansată vreo invitație. Cred că în momentul în care mi s-a spus de Maratonul Sănătății, în momentul în care doamna Ioana Rață, mama unui copil cu autism a venit către mine și a spus, facem Maratonul Sănătății, ediția a IIa, am spus prezent, sigur alerg pentru copiii diagnosticați cu autism, sigur că alerg pentru această campanie de strângere de fonduri și sigur că aș fi alergat chiar dacă ar fi fost doar pentru informare și conștientizare. Ținând cont de faptul că acum vorbim despre o campanie de strângere de fonduri, aș alerga și până la Moscova și înapoi pentru că beneficiarii sunt copiii cu autism și implicit Asociația Surâsul Albastru. Iar acest centru integrat care se va amenaja la Iași ne este mai mult decât necesar. 

E.U.: Unde vă antrenați pentru acest eveniment? Aveți un program special? 
C.N.: Am avut un program special. M-am antrenat cu fiul meu pe stadion. E foarte aproape de casă, nu e ceva nou pentru noi, am alergat și anul trecut, probabil vom alerga și la anul. Am făcut atletism de performanță timp de 4 ani și pentru mine sportul e o nevoie, face parte din viața mea. 

E.U.: Sunteți mama unui copil cu autism. Dacă în viața dumneavoastră n-ar fi existat Ștefănuț, ce-ați fi pierdut? 
C.N.: Aș fi pierdut toate trairile si bucuriile pe care le-am împărtășit în acești ani. O dată cu diagnosticul lui Ștefan, Dumnezeu a facut să-mi descoper puterea de a accepta, de a ierta, de a iubi, de a înțelege și de a lupta cu diagnosticul și cu prejudecățile oamenilor. 

E.U.: “Ai dușmani? Bravo! Înseamnă că ai făcut ceva, cândva, în viață!” Cum vă poziționați, atitudinal, față de aceste cuvinte celebre ale lui Winston Churchill? 
C.N.: Prefer să nu gândesc distructiv și să nu mă gândesc la dușmani. De foarte multe ori, spun “Iartă-i Doamne, că nu știu ce fac”, sau “Iartă-mă, Doamne, dacă le-am greșit”. Nu m-am gândit niciodată că am dușmani, că îmi vor răul, că au făcut sau n-au făcut, prefer să-mi canalizez energia și iubirea către ce să fac mai departe și ce trebuie să fac astăzi, să îmi fie bine mie, familiei mele, oamenilor pe care îi cunosc. 

E.U.: Raportându-ne la omul Cristina Nichita, care este rolul care vă aduce cele mai mari împliniri: cel de mamă, soție, creatoare de modă sau de deputat în Parlamentul României? 
C.N.: În primul rând fiecare femeie care vorbește despre realizări vorbește despre bucuria de a fi mamă. Eu nu aș prefera să vorbesc de ele separat. Eu sunt un om, sunt un om întreg, sunt mamă, fiică, soră, prietenă și apoi sunt tot rândul acela de roluri pe care tu le-ai menționat: creator de modă, parlamentar mai nou. Prefer să mă dărui și nu să mă împart și nici să cuantific rezultatele, bucuriile, succesele și insuccesele în funcție de scara ierarhică pe care am parcurs-o. Bucuria de a mă dărui și de a fi de fiecare dată cu iubire acolo unde mi se cere, este suficient. 

E.U.: Ce vă întristează cel mai mult la România de astăzi? 
C.N.: Numărul mare de copii nefericiți. Consider că ziua de mâine a românilor sunt copiii și cu cât vom investi în copii și nu mă refer aici doar la copiii vulnerabili, cu atât vom avea mai multe rezultate și vom anticipa un viitor mai bun. Mă întristează că în România, din punctul meu de vedere și spun asta cu experiența omului care a trăit 3 ani de zile în Germania, într-o societate civilizată, nu pulsează acel trai, acea bucurie a occidentalilor pe care aș vrea să o văd și acasă, pe străzile României. Vreau oportunități și perspective pentru tinerii României! 

E.U.: Nu aș vrea să intru foarte mult în aria politică, dar totuși am o întrebare. Ce părere aveți despre implicarea femeilor în politică? 
C.N.: Cred că femeile ar trebui să aibă mai multă încredere, ar trebui să se implice mai mult în politică. Sunt sensibile, sunt mame, sunt bune organizatoare, sunt gospodine. Femeile cresc, ele au dat dovadă că pot fi buni manageri, buni medici, buni directori de spitale, buni procurori, buni politicieni. Toate aceste calități le recomandă. Sunt convinsă de faptul că femeile trebuie să se implice mai mult, dar asta pleacă de la încrederea lor. Niciun bărbat nu pune piedică unei femei să se afirme, să aibă încredere și să se implice. România are nevoie de bunul simț pe care doar femeile îl pot aduce în politică! 

E.U.: În încheiere, ce mesaj aveți pentru cei care încă nu sunt siguri dacă să participe la Maratonul Sănătății? 
C.N.: Păi cum să nu fie siguri? Să zic că nu au cei 20 de lei, să zic că nu sunt în formă și nu pot alerga, ok. Dar pot veni ca simpli spectatori. Împreună putem aduce un puternic suflu uman și putem scrie un generos bilanț al inimii. Îndemn ieșenii la un gest de mărinimie și de eleganță civică!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu