duminică, 8 septembrie 2013

Interviu cu Alex Pascariu

De curând am participat la deschiderea unui nou studio foto în Iași, Alex Pascariu Photography. Acolo l-am reîntâlnit pe Alex, care mi-a vorbit despre fotografiile sale cu entuziasmul tânărului dornic de a cuceri tărâmul pasiunii sale. Energic, deschis la provocări, cu o voință de fier, mi-a dăruit prin discuția noastră un optimism cum greu găsesc în oameni.


„Este foarte important să studiezi lucruri noi, să aplici, dar și să dai mai departe din experiența ta, să îi ajuți și pe alții. În timp, acest efort se va întoarce, va exista progres și mă va determina și pe mine să devin din ce în ce mai bun, să găsesc altfel de soluții la problemele actuale, datorită unei concurențe puternice.” 

Elena Ungureanu: Ce îmi poți spune despre Alex Pascariu? 
Alex Pascariu: Am urmat drumul antreprenoriatului de la vârsta de 19 ani, urmând o educație continuă în acest sens, prin cursuri, cărți, materiale online și mai ales prin persoanele cunoscute, dar și o educație formală în cadrul UAIC Iași, Facultatea de Filosofie, specializarea „Comunicare și Relații Publice”. Fotografia a reprezentat o pasiune născută din timpul liceului și s-a dezvoltat constant prin diferite activități de voluntariat, concursuri și expoziții. Am urmat o perioadă de colaborare cu două studiouri din Iași timp de 3 ani, de la care am primit suportul de care aveam nevoie, în special pe partea de evenimente și portretistică. În momentul de față, Alex Pascariu are o afacere foarte bine dezvoltată în domeniul asigurărilor, în sistem network marketing, ce îi aduce un venit pasiv lunar, are cunoștințe teoretice și practice în domeniul marketingului online ce îi sunt de mare ajutor în orice afacere, cunoștințe deprinse în perioada de angajare de 9 luni, după terminarea facultății. Are un studio foto deschis recent, pe care îl dezvoltă prin: ședințe foto, întâlniri cu clienții, întâlniri cu tineri dornici să învețe fotografie. 

E.U.: Ce te-a motivat să îți deschizi propriul tău studio foto? 
A.P.: Dorința mea de a reuși este mai mare decât teama de eșec, de aceea am considerat că este nevoie să progresez tot mai mult în fotografie, să-mi urmez visul. În plus, perspectiva dezvoltării propriei afaceri m-a bucurat întotdeauna. 

E.U.: Știu că este dificil să te lansezi ca tânăr în Iași. Care sunt impedimentele pe care le-ai întâlnit în drumul tău până acum? 
A.P.: Până acum în fotografie am lucrat pentru două studiouri, așa că nu aveam prea multe griji, până când am decis să merg pe cont propriu. Acum am posibilitatea să îmi dezvolt afacerea așa cum doresc. Impedimentele sunt doar oportunități care te ajută să crești, eu așa le vad. Bineînțeles, orice tânăr care este la început de drum are nevoie înainte de toate de ceva bani pentru a investi și apoi de clienți. Acest început este vital, iar în cazul meu, am trecut mai ușor peste și datorită încrederii ce mi-a fost acordate. Mai departe, este nevoie multa muncă, răbdare și perseverență pentru a ajunge acolo unde ți-ai propus, și să fii mereu pregătit pentru oportunitățile ivite, pentru că negreșit vor veni. 

E.U.: Știu că ai călătorit mult. Care este locul care te-a marcat și de ce? 
A.P.: Mi-a plăcut Istanbulul foarte mult ca și posibilitate infinită de a surprinde portrete interesante, pline de viață. Desigur, ei sunt și foarte fotogenici. Al doilea loc ar fi Londra, în special pentru arhitectura urbană, ce se poate îmbina foarte bine cu portretistica. 

E.U.: Ce nucleuri tematice se regăsesc în fotografiile tale? 
A.P.: Iubesc să fotografiez oamenii în mod special și îmi place să îi fotografiez obiectiv, să pot reda o mică parte din viața lor așa cum este ea în mod normal, eu fiind doar o persoană care aranjează lucrurile din punct de vedere artistic, pentru a transmite o poveste cât mai credibilă. Tematicile pe care le aleg și care îmi plac sunt mai degrabă stări sufletești, emoții ale persoanelor fotografiate, ce pot oscila foarte mult: iubirea și singuratatea, copilăria și bătrânețea, simplitatea și bogăția, fericirea și tristețea. Desigur, e foarte dificil să fac pe cineva să se simtă așa la o ședință foto, mai ales când am și câteva blițuri și un aparat îndreptat spre el, plus 1-2 asistenți, de aceea încrederea joacă un rol forte. 

E.U.: Care este fotografia ta preferata? De ce? 
A.P.: Am o fotografie care mie personal îmi trezește puternice amintiri plăcute, realizată în urmă cu 5 ani aproape de Nemrut, în sudul Turciei. Ca și valoare artistică nu este neapărat spectaculoasă, însă transmite o poveste frumoasă: e vorba de un fiu de cioban, un copilaș îmbrăcat sărăcăcios, care s-a bucurat nespus când ne-a văzut pe toți, un grup de turiști străini că ne apropiem de ei să facem fotografii. Atunci când m-am aplecat la înălțimea lui pentru a-l surprinde cât mai bine, a strâns repede în brate un țap tânăr și alb, având un zâmbet de copil fericit cum rar ți-e dat să vezi.

Doi puiuți

Asta chiar m-a făcut să înțeleg adevărata bucurie de a face fotografii și mai ales, de a fi fotografiat. Îi mulțumesc foarte mult acelui baiețel pentru lecția pe care mi-a dat-o. 

E.U.: Ești un tânăr ambițios, dornic să ajungi departe. Unde te vezi peste 10 ani? 
A.P.:  Foarte departe. Dar vreau mai întâi să cresc în România și de aici să ajung cunoscut ca și fotograf de portret și nunți în diverse țări din Europa, precum Anglia, Spania, Grecia, Germania, mai ales că există și numeroase exemple în acest sens, nu aș fi singurul. 

E.U.: Care sunt ingredientele unei fotografii perfecte? 
A.P.: Fotografia perfecta este cea la care te-ai gândit și ai muncit să iasă totul așa cum ți-ai dorit. Există și greșeala perfectă, când te mai ajută Divinitatea, dar asta e foarte rar și cred că niciun fotograf nu ar vrea să mizeze pe acest lucru. 

E.U.: Care este viziunea ta referitoare la fotografie pe termen lung? 
A.P.: Consider că pentru a reuși să faci schimbări semnificative sau mai bine zis, pentru a aduce o contribuție importantă acestui domeniu este nevoie în continuare de multă pasiune, compoziții dramatice, oameni pozitivi, minți creative și de lideri. 

E.U.: Cine te-a inspirat în alegerile tale? 
A.P.: Am avut plăcerea de a lucra la Palatul Copiilor cu domnul Marcel Cahniță, cel care mi-a fost profesor de foto-video timp de 2 ani în perioada liceului, și care m-a ghidat în mare parte și în ultimul timp. Anumite decizii, cum ar fi desfășurarea activității pe cont propriu, le-am luat chiar la sugestiile unor clienți, foarte buni prieteni în prezent. 

E.U.: Care este artistul tău preferat? 
A.P.: Din România îi apreciez foarte mult pe Jambor pe fotografia de nuntă. Sunt cei care m-au inspirat foarte mult încă de acum 2 ani. De asemenea, din afară îl apreciez pe Salvatore Cincotta pentru felul în care înțelege să dezvolte acest business, este o arta și aici. 

E.U.: În ultima vreme pe piață se lansează tot mai mulți fotografi. De ce trebuie să apelăm la serviciile tine și nu la ale altor fotografi?
A.P.: Așa este, sunt tot mai mulți fotografi în ultimul timp, asta și pentru că a devenit destul de ușor să ai pe mână un aparat foto, fie el și profesional. Însă ceea ce cred eu că înseamnă un fotograf și mai ales pentru ce este el plătit să facă, este să ofere o viziune și nu doar o muncă în sine, aceea de a apăsa un buton și de a da flashuri. Oamenii mă plătesc în special pentru ceea ce sunt ca persoană, pentru dezvoltarea mea personală, artistică, pentru faptul că mă pot exprima într-un mod creativ, pentru pasiune, pentru faptul că pot rezolva anumite probleme și situații, pentru că le pot fi un bun sfătuitor, datorită experienței acumulate în tot acest timp. Aceasta este diferența pe care o face fiecare fotograf în parte, în afară de aparatură, care este importantă, însă nu mai importantă decât lucrurile de mai sus. 

E.U.: Ce mesaj dorești să le transmiți tinerilor? 
A.P.: Urmează-ți visele, muncește din greu, fii perseverent, diplomat și… ai răbdare!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu